Pózolok, selfizek, vetkőzök… menő vagyok

Na most már aztán tollat ragadtam, vagyis billentyűzetet, úgy felháborodtam tegnap. Itt morfondírozok hónapok óta azon, hogy milyen sekélyes az ifjúság, és mennyire nevetségesen tudatlanok és egysíkúak, erre tessék, a média is ezt forszírozza. Rádiót szoktam hallgatni, hátha hallok valami érdekeset, mert a tv-vel nem vagyok nagy barátságban, és már a múltkorában is megütötte a fülemet egy kampány, amit furcsállottam, mivel a vetkőzésre szólított fel, de a tegnapin aztán kiakadtam. “Selfizz minél többet, és töltsd fel a facebookra, azzal nyerhetsz!” Hát bakfitty, még ennél is többet?

Már be sem lépek, mert csak csücsöri szájak, idétlen selfik és nonstop helyzetjelentések láthatók minden második oldalon: “ilyen kávét ittam… ilyen ruci van rajtam… itt állok…” – egy rémálom az egész.  Csupa érdektelen magamutogatás lett ebből a hihetetlenül fantasztikus ötletből. Tök jó, ha megosztod az emberekkel, amint a Himalája tetején állsz… Állati klassz, hogy tudunk segíteni, ha elveszett a kutyusod,… tedd közzé, ha valami klasszra bukkantál,…  és találd meg a régi ismerősöket… de ez az idétlen pózolás már kicsit too much. Tényleg ez kell a fiataloknak? Ki az az idióta, aki ezt kitalálta? És megnézik egyáltalán egymást? Vagy csak pakolják ki magukat öncélúan?

A fiam a múltkor meg akarta mutatni az új barátnője fényképét. Volt egy pár ilyen csőrös selfi az oldalán. Sietve hozzátette, hogy “ne aggódj, mama, nem ilyen”, mintha kicsit ő maga is szégyellné. Az Ég áldja meg, akkor meg mire jó ez, ha nem ilyen? Minek teszek ki magamról olyan képet, ami nem én vagyok? Én ezt nem értem. Divat. O.k. Vannak hülye divatok, mindig is voltak, de hogy már a rádió is erre buzdítson!? Értem én, hogy fizetett közlemények, reklámok, de akkor hol van a média felelőssége? Azt hiszem, inkább nem mondom meg. Tudom, hogy senki nem hallgatná, ha versmondó versenyt közvetítenének élőben, még én sem, na de ez akkor is szánalmas.

A média nem a népnevelés eszköze? Hát azt hiszem, már tudom is a választ. A reklámok és felhívások is felülnek a divat és népbutítás hullámaira. Selfizz sokat, minél balgább vagy annál jobb, még nyerhetsz is, ha elég hülye vagy. Tudom, hogy nem ők találják ki, hanem ott ül a marketing irodákon egy rakás ötletelő kolléga , akik belekapaszkodnak a tutiba, és tök mindegy, hogy mennyire igénytelen, de ez kell a népnek felkiáltással megszülik a “csodás” kampányukat. Ámen

Persze azt azért tegyük hozzá, hogy annyira nem új keletű a dolog, csak most sokkal nagyobb nyilvánosságot kap. Hiszen azt már az ókorban is tudták, hogy mi kell a balga népnek: kenyér és cirkusz…

Címkék:
Tovább a blogra »